Dodatek mieszkaniowy
Vincent van Gogh, Gwiaździsta noc nad Rodanem
Szczegółowe informacje i warunki uzyskania dodatku mieszkaniowego uzyskają Państwo na stronie gov.pl.
Nagroda Roku ZPAP za 2020
Promna Marlena − Ogród naturalny
Nagroda Roku ZPAP za 2021
prof. Kortyka Stanisław – Obrazy (1981-2021)
80-lecie urodzin, 52-lecie pracy artystycznej
prof. Wołczuk Marian – Malarstwo
prof. Kazimierz Pawlak, Projekt 4.0
Teresa Buczyńska – Malarstwo...
Agnieszka Cecylia Kazała, Malarstwo, batik
Vincent van Gogh, Gwiaździsta noc nad Rodanem
Szczegółowe informacje i warunki uzyskania dodatku mieszkaniowego uzyskają Państwo na stronie gov.pl.
4 marca – 18 kwietnia 2017, Klub Muzyki i Literatury, Wrocław. Jubileusz 80-lecia urodzin artysty uświetniła wystawa obrazów Ziemi Roztoczańskiej. Realnie, świat obrazów Szeli zanika, pozostaje tożsamość kulturowa, historyczna pamięć, wspomnienie… Dziedzictwo narodowe – obrazy Wschodniej Polski – to nieoszacowana wartość przekazów artystycznych Jasińskiego, ©kk.
8 czerwca – 30 września 2020, Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego, pl. Wolności 1, Wrocław. Eugeniusz Józefowski – nauczyciel akademicki, pracownik Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, profesor sztuk plastycznych od 2004 roku. Twórca wizualny, zajmujący się malarstwem, rysunkiem, grafiką, fotografią i książką artystyczną. Autor ponad siedemdziesięciu wystaw indywidualnych w latach 1979-2019 oraz uczestnik ponad dwustu wystaw zbiorowych ogólnopolskich i międzynarodowych. Autor książek i publikacji z obszaru arteterapii i edukacji artystycznej. Członek ZPAP. Więcej: jozefowski.art.
W czerwcu 2020 został wydany Informator nr 49. Członkowie ZPAP proszeni są o odbiór bezpłatnego egzemplarza w siedzibie biura: Wrocław, ul. Jatki 1-2 lub o kontakt z sekretariatem: sekretariat@zpap.wroclaw.pl, tel. +48 71 341 22 88.
Muzeum Sztuki w Łodzi, Więckowskiego 36. W dialog z Salą, czy szerzej − w dialog ze sztuką Strzemińskiego i Kobro, wchodzą prace Daniela Burena, Liama Gillicka, Moniki Sosnowskiej i Céline Condorelli. Rzeźby i instalacje pozostałych artystów eksponowane w ramach projektu, choć nie zostały zainspirowane Salą, rozwijają obecne w niej wątki związane z cielesnością i modernistycznymi ideologiami dotyczącymi kształtowania przestrzeni życiowej. Owe aspekty obecności ciała ludzkiego w zideologizowanej przestrzeni ujawniają się i zostają rozwinięte w pracach Magdaleny Abakanowicz, Henryka Morela, Kitty Kraus, Oskara Dawickiego, Romana Stańczaka oraz Kojiego Kamojiego. Wszystkie tworzą katalog relacji zachodzących między topografią i ciałem oraz związanych z nimi doświadczeń obecności, braku, wypełnienia i przemieszczenia. Więcej: Sala Neoplastyczna.
Wspólna wystawa Anny Klimczak-Dobrzanieckiej – szkło artystyczne i Andrzeja Klimczak-Dobrzanieckiego – malarstwo. Tym razem to barwne kompozycje ze szkła stanowią dominantę ekspozycji, niewielkie zaś płótna są jej dopełnieniem, a jednocześnie okalają przestrzeń galerii, wyznaczając jej kształt i granice. Całość tworzy pełen dialogów i wzajemnych relacji pokaz twórczości Dobrzanieckich z ostatnich kilku lat. Jednak nie czas jest tu istotny. Kluczowym jest możliwość odkrywania źródeł inspiracji każdego z artystów oraz doszukiwanie się analogii w budowaniu kameralnych sytuacji, wynikających z wyjątkowej wrażliwości twórców. kuratorka: Alicja Klimczak-Dobrzaniecka, współpraca: Grzegorz Wojciechowski. Więcej prac: Małe i duże.
Robert Wieczorek, Mandala
Artysta ukończył edukację plastyczną i pedagogikę ogólną, zajmuje się tkaniną artystyczną. Techniki tkackie opanował pod kierunkiem prof. Ewy Poradowskiej-Werszler, uczestnicząc w dwuletnim seminarium prowadzonym w Galerii Tkackiej na Jatkach we Wrocławiu (1993-1995). W 2016 roku został przyjęty do Związku Polskich Artystów Plastyków na podstawie twórczości własnej. Strona artysty: robertwieczorekart.pl
8 czerwca – 13 lipca 2020, Miejska Galeria Sztuki MM w Chorzowie. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni malarstwa prof. I. Walczaka (2017), dyplom dodatkowy z rysunku w pracowni prof. J. Karbowniczka. Obecnie odbywa studia doktoranckie na macierzystej uczelni. Podstawą jej twórczości jest studium niewiedzy. Stale podnoszone wątpliwości, pytania bez bezpośrednich odpowiedzi czy uwięzienie w schematycznej rzeczywistości, jednym słowem – bezsilność – są jednocześnie motywem i motorem jej twórczości. Lata porusza temat człowieka w odniesieniu do jego sfery biologicznej i duchowej oraz otaczającej go przestrzeni, penetrując najbardziej skrajne jej aspekty.
Ośrodek składa się z dwóch zabytkowych budynków z XIX wieku: willi letniskowej i wozowni, po wojnie przystosowanej do potrzeb noclegowych. Artyści, opłacający składki członkowskie, mogą korzystać z obiektu związkowego. Kontakt, terminy, ceny: nadbaltykiem.pl oraz zpap.pl.
Vincent van Gogh, Taras kawiarni la luinluette na Montmartrze
Zarząd Okręgu Wrocławskiego ZPAP informuje, że można opłacać składki członkowskie w sekretariacie, który wznowił pracę 1 czerwca 2020 i zaprasza w godz. 10-15.
22 maja 2020 minął miesiąc, gdy odszedł od nas artysta malarz, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych obecnie Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Nie dane nam było uczestniczyć w ceremonii pożegnania Artysty, więc kilka akwarel przypomni nam o człowieku, który tak niedawno był wśród nas. Wspomnienie.
Z cyklu Fi, 2003
22 maja – 31 lipca 2020. Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 3 Maja 11. Jolanta Studzińska, kuratorka wystawy "Fi" pisze o sztuce prof. Wandy Gołkowskiej: „Fi” to tytuł wystawy prezentującej w Galerii Bielskiej BWA twórczość plastyczną wrocławskiej artystki Wandy Gołkowskiej (1925-2013), inspirowaną tzw. „złotą proporcją”, której podstawę stanowi wartość fi ϕ (gr. phi). Eksponowane na wystawie prace rysunkowe i malarskie zbudowane zostały w oparciu o „złotą liczbę” (wynoszącą 1,61803…), która wynika z harmonicznego podziału i stosunku długości odcinków, znanego i stosowanego w starożytności, a w matematyce opisanego tzw. ciągiem liczb Fibonacciego na przełomie XII i XIII w. „Złoty podział” (łac. sectio aurea) określony na podstawie „boskiej proporcji”, jest uważany również za symboliczny kod budowania natury. Jego wartości możemy odczytać np. w budowie roślin, spiralnej formie muszli czy też w proporcjach budowy ludzkiego ciała i zwierząt. Gwarantuje wyważoną harmonię, odbieraną przez człowieka w kategoriach równowagi, piękna czy wręcz doskonałości; jest stosowany w muzyce, architekturze, poezji i wielu innych sferach ludzkiej działalności. [...] artystka badała różne możliwości podziałów płaszczyzn, ich zestawiania i przenikania, o czym świadczą cykle prac zatytułowane „Fi”, „Figury niepoważne”, „Wieże Fi”, „Strzałki” czy „Latawce”. Więcej: galeriabielska.
Artysta studiował w PWSSP/Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu pod kierunkiem profesorów Marii i Stanisława Dawskich oraz Zbigniewa Karpińskiego. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w 1964 roku. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i grafiką użytkową. Pierwszy etap twórczości to sztuka abstrakcyjna. Przez okres dwudziestu lat tworzył w stylu postmodernistycznym. Potem jego sztuka uległa transformacji i powrócił do realizmu, by po latach znowu kontynuować abstrakcjonizm.
24 kwietnia – 27 września 2020. Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu. 177 dzieł 93 twórców z Polski, Danii, Słowacji, Ukrainy, Litwy, Francji i Brazylii: Piotr Badziąg, Stanisław Baj, Michał Bajsarowicz, Andrzej Banachowicz, Anna Barbarowicz, Grzegorz Bednarski, Piotr Będkowski, Stanisław Białogłowicz, Maciej Bieniasz, Wiesława Błażejczyk /s. Natanaela, Beata Bober-Kocoł, Anna Bochenek, Andrzej Boj Wojtowicz, Andrzej Borcz, Tadeusz Boruta, Reynaldo Candia, Magdalena Chomiak, Małgorzata Dawidiuk, Zofia Dąbrowska, Marcin Fausek, Vando Figueirêdo, Fernando Franҫa, Krystyna Garstka-Saran, Jerzy Gąsiorek, Łukasz Gil, Marek Haładuda, Tine Hind, Kamil Jurašek, Andrzej Kałucki, Martin Kellenberger, Krzysztof Kiwerski, Piotr Klugowski, Mirosław Kocoł, Stanisław Kośmiński, Benedykt Kroplewski, Peter Krupa, Marian Waldemar Kuczma, Jolanta Kuszaj, Janusz Lewandowski, Paweł Lewandowski-Palle, Zdzisława Ludwiniak, Artur Majka, Marlena Makiel-Hędrzak, Władysław Maławski, Wiesława Markiewicz, Mariusz Mikołajek, Dariusz Mlącki, Piotr Młodożeniec, Jolanta Nitka-Nikt, Zdzisław Nitka, Józef Panfil, Leszek Pawlikowski, Felix Pedersen, Krzysztof Pituła, Peter Pollág, Bogdan Przybyliński, Steen Rasmussen, Birthe Reinau, Adriana Rocha, Mirosława Rochecka, Kazimierz Rochecki, Krystyna Rudzka-Przychoda, Michał Rygielski, Tomasz Sadlej, Wojciech Sadley, Aleksandra Simińska, Peter Smik, Krzysztof Sokolovsky, Monika Stefanowska, Rafał Strent, Krystyna Szalewska-Gałdyńska, Marek Szary, Henryk Szkutnik, Bożena Szmelter-Fausek, Iga Święcicka, Urszula Ślusarczyk, Jerzy Tomaszek, Andrzej Tomczak, Michał Trӓger, Aleksandras Vozbinas, Andriy Vynnychok, Oksana Vynnychok, Krzysztof Wachowiak, Jan Jubaal Wasiński, Elżbieta Wasyłyk, Zdzisław Wiatr, Marzena Wilk, Tomasz Wlaźlak, Andrzej Wojciechowski, Anna Wysocka, Adam Zapora, Piotr Zaporowicz, Grażyna Zielińska. Dzieła, które powstały, odnoszą się niemal do każdego wersetu "Księgi Objawień św. Jana". Plastyczne wizje do "Apokalipsy" przefiltrowane zostały przez wrażliwość artystyczną każdego z autorów, twórcze doświadczenia i preferencje uprawianej dyscypliny, a także poprzez różnice kulturowe i wpływy tradycji religijnych krajów, z których pochodzą. Film: Znaki Apokalipsy / Sings of the Apocalypse.
Zdzisław Jurkiewicz, z cyklu: Obrazy Ostateczne, 1982
12 maja – 7 czerwca 2020, mia Art Gallery, Wrocław, pl. Solny 11. Artyści: Renata Bryjanowska, Eugeniusz Geppert, Andrzej Gieraga, Józef Hałas, Łukasz Huculak, Zdzisław Jurkiewicz, Urszula Madera, Kamil Moskowczenko, Zbigniew Paluszak, Lev Stern, Anna Szpakowska-Kujawska.
Liszkowski: Struktury osobiste to formy niezależne, odrębne i swoiste, zapisy przezroczyste wobec własnej intuicji i energii wewnętrznej. Sztuka dla mnie jest próbą stworzenia indywidualnego, własnego języka wizualnego, osobistego śladu artystycznego, powołania struktur tożsamych z głęboką podświadomością twórcy. Artysta – rozpoznawalny poprzez własne formy – jest orędownikiem swojej odrębności, odmienności, niepowtarzalności personalnej. Taka praktyka artystyczna to powrót do własnego źródła, elementarnego gestu i znaku, archetypu indywidualnego: to podróż w głąb samego siebie. Znaleźć swój własny świat form wizualnych, swoistą i niepowtarzalną stylistykę to znaczy rozpoznać i zrozumieć swoją wyjątkowość autonomię, aby stać się wolnym, niezależnym i jedynym. Jest to próba odnajdywania samego siebie i bycia tożsamym i pełnym podmiotem własnej aktywności twórczej. Rysując, malując i znacząc własne, przezroczyste struktury, stajemy się wędrowcami w kierunku samopoznania, samoskupienia i kontemplacji. Fot. WL. liszkowski.witold.artwroc.com.
Bolesławiec, 2018. Do udziału w wystawie zaproszeni zostali artyści ze wszystkich ośrodków akademickich w kraju, a także uczestnicy bolesławieckich plenerów ceramiczno-rzeźbiarskich. Przekrój wiekowy był zatem duży – od artystów, którzy nie skończyli jeszcze 25. roku życia, poprzez absolwentów, czynnych profesorów, po legendy polskiej ceramiki. W wystawie uczestniczyło 100 artystów, w tym członkowie ZPAP naszego okręgu: Cybińska Krystyna, Deryng Grażyna, ET BER Warlikowska Małgorzata, Gay-Kutschenreiter Krystyna, Kasperski Maciej, Kociński Mirosław, Lipska-Zworska Irena, Malicka-Zamorska Anna, Patuszyńska Monika, Płocica Grażyna, Rozpondek Krzysztof, Teper Joanna, Wolanin Bronisław (1937-2013). Oprac©kk. Triennale Ceramiki/zdjęcia.
Mirosław Kociński: Atmosfera fabryk produkujących ceramikę zawsze mnie intrygowała. Stosy gipsowych form lub walce plastycznej masy formierskiej, pryzmy surowców albo odpadowych skorup… z tych inspiracji powstały reliefy a później struktury pater i kolekcja mozaikowych obrazów. Każdy cykl jest dla mnie również eksperymentem technologicznym, poszukuję nowych możliwości – tkwiących w tworzywach ceramicznych – ciągle niewyczerpanych. O artyście: zpap.wroclaw.pl/kocinski-miroslaw. Unikatowe, piękne dzieła ceramiczne: kocinski.net/gallery.
Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój zaprasza do konkursu na projekt muralu. Nadsyłanie zgłoszeń do 15 czerwca 2020. Grafika, która zostanie wybrana w konkursie, będzie motywem przewodnim obchodów 40-lecia Porozumienia Jastrzębskiego. Dla jej autora przewidziana jest nagroda w wysokości 15 tysięcy złotych. Szczegóły: jastrzebie.pl.
Wystawa online – Multistruktury II
Artysta tworzy cykle otwarte i rozrastające się oraz kompozycje domknięte i poddane rygorom geometrii, wpisując ekspresyjne struktury w koła, kręgi, figury geometryczne. Fot. W. Liszkowski.